Tuesday 6 November 2012

Doa untuk pagi dan petang ku



Bismillahirrahmanirrahimm.......

YA TUHANKU, aku bersyukur padaMU atas segala rahmat nikmat kurniaMU, atas limpahan curah kasih sayangMU, atas petunjuk, atas hidayahMU, atas kesihatan yang KAU berikan padaku, atas rezeki, atas kekuatan islam, iman dan tauhid kepadaMU.

YA TUHANKU, hapuskanlah trauma-trauma masa lalu ku yang mengikat hidupku.

YA TUHANKU, izinkan diriku untuk mengambil mata pelajaran serta hikmah-hikmah atas segala masa laluku dan masa-masa hidupku sebagai bekalku melanjutkan hiduplku agar aku lebih berdaya, lebih kuat, lebih tegar untuk beribadah kepadaMU dan memuliakan NAMAMU dan untuk dapat membesar-besarkan NAMAMU.

YA TUHANKU, ku terima masa laluku untuk dapat melanjutkan hidupku hanya untuk dapat menguatkan diriku agar diriku lebih kuat, membuat aku jauh lebih sihat dari waktu ke waktu.

YA TUHANKU, aku berterima kasih kepadaMU atas segala sesuatu yang KAU limpahkan, atas segala kebaikan yang KAU tunjukkan kepadaku adalah untuk aku pelajari, aku hargai, aku contohi, aku puji, aku tiru untuk kebaikanku dan menjadi pengabdianku.

YA TUHANKU, terima kasih padaMU atas segala sesuatu yang KAU berikan padaku untuk melihat keburukan orang lain dengan maksud agar aku tidak melakukan hal yang sama, tidak mengulangi hal yang sama. dan tidak mengulangi kesalahan dan kebodohan yang sama. 

Dan izinkan aku, YA TUHANKU, untuk ikut membantu, membenahi, mewarnai dan memperbaiki segala sesuatu. Dan yang sebenarnya KAU tunjukkan ini kepadaku adalah sebahagian tanggungjawabku untuk membenahinya.

Maka dari itu, YA TUHANKU, perbanyakkanlah ilmuku, tambahkanlah ilmuku untuk membuka wawasanku agar dapat membenahinya. Dimana yang dibenahi tidak harus merasa dikalahkan, disalahkan, dibodohi dan disudutkan sebagai perwujudan rasa bersyukurku atas kejadian masa laluku.

terima kasih YA TUHANKU, atas semua kurnia yang telah dan akan KAU berikan padaku.


AAMINNN....

No comments:

Post a Comment